Wiele instytucyj w (ciągu|przeciągu} roku wysyła w delegacje swoich pracowników. Nierzadko są to wyjazdy zamiarem załatwienia istotnych spraw biznesowych, spotkań z klientem, negocjacji lub innych ważnych spraw. Jeżeli sam wyjazd służbowy jest zaledwie kilku dniowy nie stanowi on problemu dla pracodawcy. Jeśli jednak chcemy delegować swoich pracowników do innego państwa przynależnego do Unii Europejskiej na dłuższy okres czasu musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale także warunków ubezpieczenia, płatności za wykonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii wytycza nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Tym samym by delegować swoich pracowników na dłuższy czas powinno się znać wszystkie ważne przepisy które nas wiążą. By dowiedzieć się wszystkich potrzebnych wiadomości warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka inicjatywa. Mają one na celu uzmysłowienie i edukowanie pracodawców co należy wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.